איך יוצאים מדיכאון?

השאלה היא: איך יוצאים מדיכאון?

תיאורטית התשובה על השאלה "איך יוצאים מדיכאון" היא פשוטה, כמו התשובה על "איך להרוויח כסף". כולם יודעים שכדי להרוויח כסף צריך פשוט למצוא עבודה טובה, ובכל זאת כשהם מחפשים עבודה או באים לראיון כל הטריקים לא מספיק עובדים. כך גם לגבי דיכאון. כולם יודעים מהן ההמלצות איך יוצאים מדיכאון, אבל לא מצליחים לממש אותן.

לפני שאתן את האפשרות הטבעית ההומאופתית, אזכיר בכל זאת את הטיפים הידועים איך יוצאים מדיכאון. אני גם מבטיחה שאם תנהגו באדיקות יום יום לפי הטיפים, תרגישו בהדרגה יותר טוב. אני לא בטוחה שתצאו לגמרי מדיכאון אבל תרגישו טוב יותר:

  • לכתוב כל יום הוקרות תודה: 2-4 דברים טובים פשוטים טובים שקרו לי היום, כמו מישהו נחמד שפגשתי, הגבינה שהיתה טעימה לי. להוסיף למה אני מודה על הדברים האלה. בנוסף לכתוב ו- 2-4 דברים שאני מודה עליהם בחיים שלי באופן כללי כמו תודה על שלמדתי בבית ספר נפלא כל כך, כי זה קידם אותי בחיים.
  • פעילות גופנית כמו ריקוד (מוסיקה זה נפלא!) עלייה במדרגות, הליכה, שחייה, לנוע, לזוז – כל דבר
  • זה לא הזמן לדיאטת חלבונים! צריך לאכול פירות (סוכר הפירות מרגיע וזה חשוב מאד בדיכאון) ואגוזים (שומן בריא שגורם לארוחת הפירות להיות בעלת ערך גליקמי נמוך לכן מחזיקה לאורך זמן מצב רוח טוב יותר)
  • קחו אומגה 3 בכמות גדולה ממש לפני כל ארוחה: אכלו אגוזי מלך טריים, זרעי פשתן טחונים, אומגה 3 משמן דגים
  • צאו לטבע, לפארק, לים, לחורשה. במיוחד חשוב לצאת לאור, לשמש (אם יש). האור מאד משפר את מצב הרוח.
  • קחו לכם כלב או חתול
  • תכננו את יום המחר ערב לפני. הקפידו שתהיה לכם תוכנית ברורה, לא עמוסה מדי. והקפידו ללכת לפי סדר היום ולממש את התוכנית.
  • הצחוק יפה לבריאות: חפשו סרטים שמצחיקים אתכם, מערכונים או סדרות מצחיקות. כשאתם צופים בקטע מצחיק תנו לעצמכם להתגלגל מצחוק בקול!
  • מותר ורצוי להביע רגשות. כדאי לצרוח את הכעס החוצה, נניח בים הפתוח.
  • לתכנן בדמיון ולכתוב על נייר בפירוט איך ייראו חיי כשארגיש טוב. לכתוב בלשון הווה.  לקרוא את מה שכתבתי ולעדכן מדי פעם.
  • להאזין למוסיקה שנעימה לכם, וגם למוזיקה שמוציאה ממך רגשות.
  • פעם ביום בזמן קבוע לשוחח עם אלוהים, או עם כוח עליון כלשהו שאתם מאמינים בו. להתלונן, לספר לשתף, להודות. לעשות זאת בזמן קבוע תחום. בשאר היום להניח לדברים שאינם תלונות לחדור בין החריצים של הקיום.

אני ממליצה לעשות את הטיפים הנ"ל כל יום. זה עוזר. אבל כאשר אני בשפל, איך אוכל לעשות פעילות גופנית? אני לפעמים לא במצב רוח לקום בכלל. איך אוכל להתחיל את עצמי לצחוק, לראות מערכונים מצחיקים, וכל מה שכתוב שם בטיפים למעלה? אני מחפש משהו שיניע אותי  לטפל בעצמי.

לשם כך יש את הטיפול ההומאופתי.

בהומאופתיה אנחנו מתאימים לך תרופה הומאופתית, ממקור טבעי, לא כימית, לא פסיכיאטרית, אשר מעירה בתוכך את יכולת הריפוי של גופך ומאפשרת דחיפה ראשונה לצאת מדיכאון. אחרי הדחיפה הזאת הגוף נזכר איך יוצאים מדיכאון ונוצרת עוצמה פנימית. בתהליך הזה אפשר יותר מאוחר גם לאמץ את הטיפים הנ"ל, אם תרצה בכך.

קרא הומאופתיה ודיכאון במאמר המצורף.

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי, או בחיי אדם קרוב - מה הענין שמפריע? (אפשר לבחור גם כמה אפשרויות)

View Results

Loading ... Loading ...


התגובות שלכם בפייסבוק:

8 Responses to איך יוצאים מדיכאון?

  1. אורן says:

    רעיונות נחמדים , העניין הוא שכאשר האדם בדיכאן עמוק
    הוא אינו מסוגל לדבוק בתוכניות,לצאת לטבע, לעסוק בפעילות גופנית וכד'.

    אה, ובטח לא להודות ל על אנשים שפגשו במשך היום וכד',
    אנשים מדוכאים כמעט ולא יוצאים מהבית.

  2. איילת גושן | הומאופתיה קלאסית says:

    אורן שלום,

    יש הרבה רמות של דיכאון, וגם הרבה סוגי אופי של אנשים.
    יש אנשים שאינם מוכנים לעשות משהו אקטיבי לטובת עצמם,
    בין אם הם בדיכאון או לא
    ויש אנשים שמוכנים לעשות קצת
    לזוז קצת
    אפילו כשהם בדיכאון ברמה מסוימת (אולי קלה או לפחות לא חמורה)
    כי לא לעשות כלום זה סיכון שהם לא מוכנים לקחת.
    לא מתחילים ישר מעשייה גדולה.
    אפילו משהו קטן מתחיל להרים אותנו.

  3. נוגה says:

    כל מה שכתבת על הדרכים לצאת מהדיכאון אלה דרכים ממש טובות, וחלקן עדיין משפיעות עלי לטובה איכשהו.
    זה פשוט נהיה עניין של חוסר חשק בכל דבר שפעם אהבתי לעשות ושגרם לי לעונג לרגעים מסוימים, כל שאר הפעמים הכל פשוט נדחק. לצערי אתמול היה השבר האחרון והחלטתי ללכת על מה שהכי פחות רציתי..הכדורים. לפני שבועיים הייתי אצל הפסיכיאטרית שבסופו של דבר החליטה שאנסה לקחת ואחזור אליה בעוד חודשיים. היום העזתי ללכת לבית מרקחת ולהתחיל לקחת אותם כברירה אחרונה.
    גם עם הכדורים, אפשר לצאת מזה?? גם אם אני סובלת מזה כבר כמה שנים ורק בשנה האחרונה הבנתי את זה??

  4. איילת גושן | הומאופתיה קלאסית says:

    נוגה יקרה,

    אני לא מעלה בדעתי לחלוק אף פעם על הצעת הרופא המטפל שלך.
    אם את לוקחת כדורים, אולי זה מה שאת צריכה כרגע.
    אח"כ אם תחליטי ותוכלי, ובהדרכת הרופא, תוכלי אולי להקטין כמויות או להפסיק את נטילת התרופות.
    אני מציעה לפחות לצאת לאור השמש, בעיקר בבוקר אחרי שאת מתעוררת. או השמש עוזר מאד.

    הרגישי טוב!

  5. מאי says:

    אני מ'. אני בת 21 ואני בדכאון כבר שלוש שנים.
    אני בחורה נאה עם עבודה אבל לאחרונה אני מרגישה שהכול נופל עלי.
    אבא שלי אחרי ניתוח ואני צרכה לטפל בו כל יום אחרי העבודה.
    בעבודה הבוס שלי צועק עלי הרבה . כל פעם הוא מוצא סיבה אחרת.
    אני מרגישה בדידות נוראית. אין לי חברים בגילי בכלל .לא מצליחה להתחבר אלהם.
    אני פורקת את הכאב שלי באלכוהול וסמים.
    אף גבר לא מתחיל איתי למרות שאני שומרת על המראה שלי.
    אני מרגישה את הבדידות צועקת מתוכי וזה משגע אותי.
    האם כדאי לשקול טיפול פסיכאטרי?

  6. איילת גושן | הומאופתיה קלאסית says:

    לשקול טיפול? בוודאי. נסי מה שנראה לך מתאים לךץ אינני יכולה להמליץ. לכי עם ההרגשה הפנימית.

  7. אורן says:

    שלום לכול האנשים האמיצים והחזקים שסובלים בדיוק כמוני מהדיכאון המטומטם הזה שלנו.
    אני רוצה להגיד לכם אם אתם עדיין כאן,שיש לנו כנפי רוח אדירים בדיוק כמו הf35, עצם העבודה שאנחנו לא מכחישים את המחלה המחורבנת הזו ומחפשים דרכים להתמודד איתה ומשתפים בה את הפורום הזה מעיד על הכח האדיר שיש לנו.
    כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתאחד ולשלב כוחות על מנת לעזור לאחרים, אני אשמח קודם כל לעזור לעצמי כדי לעזור לכם ולאחרים תאמינו לי יש לנו את הכח הזה.
    בהצלחה לכולם אמן כן יהי רצון…

  8. נועם says:

    היי, אני די צעירה אבל אני נמצאת בדיכאון כזה, וזה משפיע עליי מלא.
    זה בעיקר בגלל מראה חיצוני. הכרתי מישהו דרך המחשב (ואל תדאגו אין בינינו תמונות כתובות וכו) אבל הוא איכשהו הדבר היחידי הטוב בכל היום שלי, ועכשיו גם הוא מץחיל להיעלם. אני לא רוצה ללכת לטיפול או לספר על זה למישהו. פשוט קשה לי… יש דבר שיכול לעזור לי? אני פשוט מרגישה דאין לי כוח לכלום…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים