אכילה כפייתית ? ראשית כדאי לתת לגוף רכיבים תזונתיים

אכילה כפייתית – אכילה ללא הפסקה

לצאת מהטרוף של האכילה

אכילה כפייתית נובעת מכמה סיבות:

  • תת תזונה – הגוף מקבל קלוריות אך לא אוכל שהוא זקוק לו
  • הרגלים שהוטבעו והתניות
  • סערות רגשיות, מתח, לחץ, קושי להכיל רגשות

אכילה כפייתית כתוצאה של תת תזונה

אכילה כפייתית היא בעייה שנוצרה בחברה המודרנית – חברה של שפע. מוכרים לנו כל כך הרבה סוגי "מזון" שאנחנו בעצם לא צריכים, שהגוף שלנו לא יכול להפיק מהם את מה שהוא זקוק לו. מפרסמים את ה"מזון" הזה כאילו הוא מועיל לנו. בעצם אנחנו חיים בתת תזונה מרובת קלוריות. מצב שבו אנו צורכים הרבה מאד קלוריות שאינן מועילות, אינן מזינות, והגוף נשאר רעב למזון אמיתי.

יש פה תהליך שמזין את עצמו. נכנסנו למעגל. אוכלים שטויות: חטיפים, ממתקים, עוגות, לחם, כתוצאה מזה אין מקום ואין רצון לאכול אוכל שהגוף זקוק לו – ירקות, פירות, חלבון בריא, הגוף מרגיש את החסר של אבות המזון, הויטמינים והמינראלים ומשדר לנו רעב. את הרעב אנחנו מתרגמים לא נכון וצורכים מיד עוד סוכר לבן או מלח ושומן מוקשה (מרגרינה) בעטיפה של קמח, כלומר ממתקים וחטיפים, שעדיין לא מספקים לגוף מה שהוא באמת צריך. המצב הולך ומחמיר והגוף נכנס עמוק יותר לתת תזונה.

גוון ולא כמות

עד שלא נעצור את הגלגל הזה ונתחיל להכניס לגוף אוכל מזין בכמויות, הגוף ירגיש רעב.  מה זה בכמויות? לא מדובר על כמויות של ירקות ופירות, אבל כן מדובר על גוון של ירקות ופירות, ולא, מה שאמרו לנו פעם – 5 ירקות מ 5 צבעים – זה לא מספיק. הגוף יסתפק גם בכמות קטנה מכל ירק, בכמות קטנה מכל סוג של חסה, בכמות קטנה של כל פרי, בכמות קטנה של תבלינים ירוקים, אבל שבסך הכל הכולל הוא יקבל  מהכל.

היחס בין הירקות בארוחה, הפחממות והחלבון צריך להיות 70% לטובת הירקות. אפשר ללמוד אין בונים ארוחה נכונה כזאת. הירקות צריכים להיות לא מרוססים, וכדאי שיחתכו או יתבשלו בישול או אפיה קצרים, סמוך לארוחה, כדי לשמור על הערך התזונתי שלהם.

מזונות ממכרים

סוכר ומלח (לדוגמה) הם מזונות ממכרים. כשהם נמצאים בתוך המזון שלנו אנחנו טועמים בעיקר אותם. אנחנו כבר לא יודעים מהו הטעם האמיתי של העגבניה. מסתבר שאם אוכלים מזון בטעמו האמיתי אוכלים ממנו בדיוק כמה שהגוף צריך. תפוח אפשר לאכול כמו שהוא. אין צורך להכניס אותו לעוגה ולשפוך עליו סוכר. באותה צורה אפשר להתייחס לירק. זה כמובן משונה בהתחלה וצריך להתרגל, אבל האוכל נהיה בהמשך טעים שבעתיים.

תמיכה

כאשר מחליטים לתת לגוף מה שהוא צריך, הרבה פעמים צריך תמיכה. טוב להחליט להשקיע במשך כמה שבועות תשומת לב מיוחדת בעצמי. כרגע אני בקושי מול האוכל. אני מזיזה את שאר התוכניות שלי הצידה לזמן מה ודואגת לעצמי. קשה לעשות תהליך כזה ללא תמיכה ותשומת לב מירבית לתהליך.

שינוי הרגלים

קל מאד להטביע הרגלים. אם היום אעבור ליד קיוסק ואקנה לי ממתק או סנדביץ', כבר מחר כשאעבור ליד הקיוסק ארצה לקנות לי את אותו הממתק או הסנדביץ'. הגוף התרגל תוך יום אחד לצפות להנאה שהוא מקבל מההורמונים המשתחררים בעקבות אכילת הפחממה או הסוכר עם השומן. נוצר הרגל גופני. ונוצרה גם פתיחות במחשבה שמעתה כל פעם שאעבור באותו מקום ארכוש משהו שנותן לי חוויה גופנית של עונג, כמעט כמו סם.

אוקי, אז ניתן לרכוש הרגל במהירות. זה לא נורא. זה אומר שניתן לרכוש גם הרגל אחר במהירות. גם הרגל של אכילה בריאה ניתן להטמיע בגופנו ובסדר היום די מהר, תוך ימים. כמובן נצטרך להיות עקביים ולתת לגוף כל שהוא זקוק לו. נצטרך לעבוד עם מישהו כדי לקבל תמיכה ומענה לשאלותינו. אך החשוב מכל הוא שזה הרגל חדש שאפשר לסגל, ודי מהר.

קושי רגשי, קושי להכיל רגשות, מתח או לחץ

קשה לנו. המון מתח מכל כיוון ולפעמים קשה לנו אפילו לזהות מה אנחנו מרגישים. הדרך הטובה להדחיק את הקושי ולא להרגיש אותו, או לסמם את הרגש, הוא לטבוע בתוך ערמת סוכר עם קמח ושומן (שוקולד, עוגה), או ערמת מלח עם קמח ושומן (ביסלי). אחרי כמה ביסים של הפחממה השומנית המתובלת הזאת המוח נכנס לחוסר קשב ואנחנו שוכחים שהיינו בקושי. אנחנו זוכרים רק את האוכל ואת הקשר שלנו אל האוכל, שבד"כ הוא תיעוב ושנאה, ובכל זאת משיכה שקשה כרגע להפסיק.

2 שיטות מצוינות לטפל בנושא הלחץ והמתח הן הומאופתיה והשער. כאשר נהיה פחות בלחץ, כאשר נאהב את עצמנו, כאשר נקבל את עצמנו כפי שאנחנו, כאשר לא ניתן לעצמנו כל הזמן ציונים אם אנחנו מושלמים או מזעזעים, נוכל יותר בקלות לעבור את התהליך לכוון אכילה שפויה, בריאה ומספקת.


About איילת גושן | הומאופתיה קלאסית

הומאופתיה קלאסית מעוררת איזון והחלמה בגוף, מעירה מחדש את יכולת הריפוי הקיימת בתוכנו. כאשר מערכת החיסון הכוללת של הגוף והנפש חוזרת לפעול, משתפרת מיד בריאות הנפש והגוף. איילת גושן הומאופתית משנת 1998.
This entry was posted in לא רק הומיאופתיה, תזונה. Bookmark the permalink.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים