ארוחה אחת ביום – דיאטת הלוחם

דיאטת הלוחם – אורי הופמקלר

the warrior diet – Ori Ofmekler

* בסוף המאמר יש הוראות מקוצרות למי שרוצה לקחת את דיאטת הלוחם בפשטות, ללא כל הדיוקים וההבנות העמוקות, ובלי לחפש דווקא את הפן הבריאותי. גם התחלה כזאת היא טובה ומאפשרת הרזיה באכילה של הנאה ושפע.

מאמר זה אינו קשור להומאופתיה, אך לעיתים אני נשאלת בנושאי תזונה, שבהחלט מעניינים אותי, ומצאתי לנכון לסקור, ללא ביקורת או אפילו הבעת דעה, את הדיטה שהתפרסמה לאחרונה בשמות: ארוחה אחת ביום, או, דיאטת הלוחם.

האיש שעומד מאחוריה הוא ישראלי, למרות שהספר פורסם באנגלית, ושמו אורי הופמקלר.

בעולם התזונה היום אופנתי לאכול כמה ארוחות קטנות ביום. מרבית התזונאים מחזיקים בדיעה שארוחות קטנות לעיתים קרובות משפרות את חילוף החומרים. הנה בא אדם שחושב בדיוק ההיפך. הוא חושב שארוחה מרכזית אחת גדולה ביום עדיפה לחילוף החומרים ועוזרת לשחרור מאגרי השומן.

בינתיים אינני מחווה דיעה אישית. אני רק זוכרת היטב שבתזונה יש אופנות. האופנה הזאת אולי תחלוף מהר, אבל ייתכן שהיא תתבסס ותהייה איתנו שנים. תזונה היא נכונה או לא נכונה רק במבחן של עשרות שנים לפחות. גם התזונה המומלצת היום, בקונצנזוס, לא הגיעה למבחן של עשרות שנים. אנשים רבים מעידים שתזונה זאת של ארוחה אחת מרכזית ביום היטיבה איתם, אז הנה הפרטים:

הרעיון:

בני האדם מותאמים ביולוגית לתקופות של פחות מזון ותקופות של יותר מזון, וגם לעבודה גופנית מאומצת – ספורט. התזונה המתאימה יותר לבני האדם היא תזונה בסיסית לא מעובדת כמו פירות, ירקות, קטניות, אגוזים, שורשים, ביצים, מוצרי חלב לא מעובדים, ופחות מתאימים להם מזונות שאומצו כחלק מהתזונה שלנו מאוחר יותר כמו דגנים, בשר שגודל בחוות בתנאים לא טבעיים, וקיבל תרופות והורמונים, ומזון מעובד.

בני האדם יכולים ומותאמים לחיות במצבים מגוונים שונים: זמני מנוחה וזמני פעילות אינטנסיביים, זמני אכילה מוגברת, ואכילה מועטת.

התוכנית הזאת מחזירה לנו, מזכירה לגופנו, את המצבים הטבעיים שלו, ההפרדה בין עשייה ומנוחה. הרעיון הוא שכאשר אנחנו בעשייה, בעבודה, הגוף לא צריך להיות עסוק גם באכילה. כאשר לקראת סוף היום מגיע זמן המנוחה מהעשייה, כדאי לאכול.

באופן מעשי – דיאטת ארוחה אחת ביום – דיאטת הלוחם – 3 שלבים:

ראשית נדגיש: לא ממש ארוחה אחת ביום וזהו.

  • 20 שעות ביממה (כולל שעות השינה) תזונה קלה מאד
  • 4 שעות ארוחה, או ארוחות, בריאות (לפי הגדרת הבריאות של התוכנית) ומשביעות, ללא הגבלת כמויות, ובמרווחי זמן לפי מה שמתאים לאדם.

לדוגמא, אם 4 שעות הארוחה שלך הם מ 6 בערב עד 10 בלילה:

בתחילת היום, מהזמן שמתעוררים, לאחר שתיית מים,  ועד  6 בערב אוכלים קל מאד :  3-4 פירות במשך היום או בצהרים, במקום הפרי, ארוחה אחת קטנה – סלט וביצה, ואפשר אחרי הצהרים במקום הפרי יוגורט או מיץ גזר. מ 6 בערב עד 10 בלילה , אוכלים היטב לשובע, לפי תפריט שאפרט מייד.

תפריט הארוחה המשביעה מתחלק ל 3 שלבים:

  1. שלב ראשון – שלב הניקוי: סלט גדול (תמיד אוכלים בתחילת הארוחה), הרבה ירקות מאודים (כרובית ) קטניות בכל הצורות ותוספת דגנים (ליצירת חלבון מלא). ללא לחם או מאפים.
  2. שלב שני – שקדים ואגוזים (שומן): סלט גדול (כמו תמיד, בתחילת הארוחה), אחרי הסלט, הרבה ירקות מאודים, חתיכה קטנה של עוף או בשר או דג, או גבינה, ביצים, ואחריה בין חופן אחד לשלושה חופנים של שקדים או אגוזים לא קלויים לסיום.
  3. שלב שלישי – יום או יומיים של ארוחות עם הרבה פחמימות, ויום או יומיים של ארוחות עם הרבה חלבון – לסרוגין :
  • הרבה פחמימות ומעט חלבון: סלט בהתחלה, אחריו ירקות מאודים והרבה, חלבון במנה קטנה (עוף, בשר) ואז פחמימות – מומלץ לבחור אחת לכל יום: אורז, תירס וכדומה.
  • הרבה חלבון ומעט פחמימה: סלט כרגיל בהתחלה, ואחריו ירקות מאודים. לבחור סוג חלבון אחד:  בשר, או ביצים, גבינה, דג,  עוף, ולאכול ממנו מנה יפה משביעה. אם בחרתם בדג או ביצים, אפשר להוסיף קצת יוגורט או רוויון.

הוראות כלליות:

  • כל שלב עושים במשך שבוע ולאחר מכן בכל יום או יומיים מחליפים שלב.
  • תמיד עדיף לבחור באותו יום סוג אחד של חלבון, סוג אחד של פחמימה, וסוג אחד של אגוז כאשר עדיף שקדים.
  • ירקות של הסלט והירקות המאודים – כל הסוגים.
  • עדיפות לאוכל אורגני כאשר אפשר, בעיקר בבשר.

עשרת הדיברות של דיאטת הלוחם:

  1. אכילה מועטה במשך היום
  2. ארוחה מרכזית בלילה
  3. ספק לגוף ויטמינים מינראלים וחומצות אמינו שהוא זקוק להם
  4. נסה את כל המרקמים, הצבעים, הטעמים בארוחוה שלך
  5. נקיון גוף: אכילה מינימאלית של אוכל מהחי לכמה ימים
  6. ארוחות עם מנת חלבונים גדולה, ארוחות עם מנת פחממות גדולה – עשה סבב בין האפשרויות
  7. המנע ממזון עם הורמונים, חומרי הדברה, כימיקלים, סוכר אלכוהול, ממתיקים מלאכותיים, פרוקטוז מעובד
  8. אל תאכל פחממות בנפרד
  9. המנע משילובים לא נכונים של מזונות כמו:
  • דגנים וסוכר
  • עמילן, שומן וסוכר
  • דגנים ואגוזים
  • פחממות ואלכוהול

10. ספק לגופך חומצות אמינו

ארוחה אחת ביום – דיאטת הלוחם – למי רוצה להתחיל כאן ועכשיו בפשטות ואז להחליט לגבי דיוקים נוספים:

  • 20 שעות של פירות וירקות טריים בכמות קטנה בכל ארוחה
  • ב 4 השעות שהחלטתם, בערב או בלילה, ארוחה טובה, משביעה, אשר מספקת אתכם מבחינה גופנית ונפשית. אפילו אם בארוחה זאת יהיה ג'אנק פוד, בהדרגה, באופן טבעי גופכם יאותת לכם לאכול אוכל בריא יותר, ואפילו אם לא – מצבכם התזונתי ישתפר.

קובץ pdf של הדיאטה בחינם באנגלית

** מסמך זה הוא כדי להוסיף מידע בלבד ואינו המלצה להשתמש בדיאטה זאת או אחרת.

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *