בריאות ואיכות חיים – טיפ 3 – שינה

שינה מאפשרת חיים!

אפילו חסר יומי של שעה או שעתיים בשעות שינה יכול לגרום בעיות בריאותיות קשות.

שעות שינה חשובות מאד ואנו מרגישים לא טוב אם לא היתה לנו שינה מספקת. לכן כאשר רצו לענות אדם, היו נוהגים למנוע ממנו שינה במשך כמה ימים. ייתכן שמחסור בשינה יכול להיות מסוכן יותר ממחסור במזון או אפילו במים.

מחסור קבוע בשעות שינה משפיע על מערכת החיסון ומשפיע על היכולת האינטלקטואלית, על מערכת העצבים וגם על מערכת העיכול.

ניסוי שנערך ברופאים בדק את הריכוז שלהם בתחילת משמרת, באמצעה ובסופה – לאחר שעות רבות ללא שינה. הסתבר שהריכוז הלך וירד, ובסוף המשמרת הוא היה כמו ריכוז של אדם לאחר שתיית אלכוהול בכמות שתאסור עליו לנהוג.

אפילו המראה שלנו מושפע מאד מכמות השינה שלנו ומאיכותה. חסר בשעות שינה משפיע לרעה על צבע העור. אנו גם נראים מקומטים יותר כאשר חסרות לנו שעות שינה.

מחקרים מראים שאנשים שישנים לא טוב נוטים יותר להשמנה. הורמון הגדילה אשר מווסת את הפצת השומן בגוף, מופרש בעיקר בזמן השינה. לכן כאשר אין שינה מספקת יש לכך השלכות על השמנה. מבחינה סטטיסטית, אנשים הישנים 4 שעות ביום, יש להם 74% סיכוי להיות שמנים יותר מהאנשים אשר ישנים 7-9 שעות ביממה. אנשים הישנים 5 שעות ביום, הסיכוי שלהם להשמין הוא 50% יותר מהישנים 7-9 שעות ביממה. המצב משתפר וכאשר ישנים 6 שעות ביממה, יש 23% סיכוי להיות שמנים יותר מהישנים 7-9 שעות.

זוהי כמובן סטטיסטיקה יבשה. לכל אחד מאיתנו נחוצות מספר אחר של שעות שינה. לחלק מאיתנו מספיקות בהחלט 4 שעות שינה, ואנו מתפקדים נפלא. אחרים נזקקים ל 10 שעות שינה. חשוב מאד להסתמך על ההרגשה האישית שלנו אשר תספר לנו כמה שעות שינה אנו צריכים. אם התעוררת ללא שעון ואתה מרגיש ערני בבוקר ובשאר היום, סימן שהיתה לך שינה טובה. אם לעומת זאת, אתה נחלש ומתעייף בקלות לאחר זמן קצר, או שקמת בבוקר עייף, השינה שלך היתה לא מספקת. ייתכן שלא ישנת מספיק שעות או שהשינה לא היתה עמוקה דיה.

כדי לשפר את השינה אפשר להיעזר בשיטות טיפול או הירגעות שונות כגון:

  • היפנוזה
  • מדיטציה ופרקי זמן של הירגעות במשך היום ולפני השינה
  • הומאופתיה קלאסית אשר מטפלת בבעיית השינה ובבעיות האחרות שיש לך בו זמנית
  • ושיטות נוספות.

לשיפור השינה כדאי:

  • להקפיד על זמני שינה קבועים : ללכת לישון בשעה קבועה ולקום בשעה קבועה. הרגל זה מפתח בגוף תגובה אוטומטית. כאשר מסגלים הרגל יש לפעול על פיו גם בסופי שבוע, ולקום בשעה שקבעת מראש גם אם אתה רוצה להתכרבל עוד קצת במיטה.

מתי כדאי לישון? כמו בנושאים רבים גם פה יש כמה דיעות. יש הטוענים שכדאי ללכת לישון כאשר מרגישים עייפות. אחרים טוענים שהשעות החשובות ביותר הן בין 2 בבוקר ל 4 בבוקר, ושכדאי מאד להיות במצב שינה לפחות מ 11 בלילה ועד 5 בבוקר.

  • מומלץ לא לעסוק בפעילות מעוררת לפני השינה. מומלץ לא לצפות בסרטי פעולה או סרטי אימה. הרגישים לסרטים אלו – כדאי שלא יצפו בהם כלל, אם לפי נסיונם זה יכול לגרום להם לילה לא שקט.
  • מזון מתוק מעורר לכן רצוי לא לאכול סוכר לפני השינה.
  • מקלחת או אמבטיה חמה לפני השינה יכולה להרגיע. אפשר להוסיף למי האמבטיה 2 כפות מלח ים גס (לא המלח המנכר בסופר, אלא מלח ים אטלנטי אפור מחנות טבע) ו 8 טיפות של שמן לבנדר, או אשכולית, או גרניום, או שמן אחר שהריח שלו מרגיע אתכם. 15 דקות באמבטיה חמה מרגיעות ביותר. (זהירות : יש להימנע מאמבטיה חמה או מקלחת חמה באם יש לך לחץ דם גבוה! )
  • ארוחת הערב: כדאי לא לאכול את ארוחת הערב סמוך מדי לשעת השינה. 3 שעות מרווח בין הארוחה והשינה יקלו על ההרדמות. אם לא הספקת לרכול ארוחת ערב ועילך ללכת לישון אכול ארוחה קלה, ירקות ופירות, אך לא פירות מתוקים מדי או חמוצים.
  • בחר מצעים בצבע מרגיע. אדום הוא צבע מעורר ולכן לא מומלץ. יש המעדיפים ירוק או כחול.
  • ישנת סוגי תה או תמציות ריח שמרגיעות כמו תה קמומליל, או מליסה. אפשר לטפטף טיפת שמן לבנדר על צלחת בחדר.
  • תרופת סבתא ידועה היא שתיית כוס חלב חם עם דבש. לא בדקתי האם זה עוזר.

במקרה שאף אחת מהעצות הנ"ל לא מתאימה לך או לא עזרה לך, אני ממליצה לך להיעזר בריפוי אלטרנטיבי שתמצא שהוא המתאים לך ביותר. ישנן שיטות רבות שיכולות לעזור לפני הפניה לתרופות הכימיות. ההומאופתיה הקלאסית יכולה לעזור וישנן ודאי גם שיטות אחרות. חשוב ביותר להתחיל לישון טוב כדי למנוע נזק לגוף.

***

התקשרו להתייעץ, חינם, ללא התחייבות, או לקבוע פגישה

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  או צרו קשר

טיפ 4עודף משקל

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.