בריאות ואיכות חיים – טיפ 3 – שינה

שינה מאפשרת חיים!

אפילו חסר יומי של שעה או שעתיים בשעות שינה יכול לגרום בעיות בריאותיות קשות.

שעות שינה חשובות מאד ואנו מרגישים לא טוב אם לא היתה לנו שינה מספקת. לכן כאשר רצו לענות אדם, היו נוהגים למנוע ממנו שינה במשך כמה ימים. ייתכן שמחסור בשינה יכול להיות מסוכן יותר ממחסור במזון או אפילו במים.

מחסור קבוע בשעות שינה משפיע על מערכת החיסון ומשפיע על היכולת האינטלקטואלית, על מערכת העצבים וגם על מערכת העיכול.

ניסוי שנערך ברופאים בדק את הריכוז שלהם בתחילת משמרת, באמצעה ובסופה – לאחר שעות רבות ללא שינה. הסתבר שהריכוז הלך וירד, ובסוף המשמרת הוא היה כמו ריכוז של אדם לאחר שתיית אלכוהול בכמות שתאסור עליו לנהוג.

אפילו המראה שלנו מושפע מאד מכמות השינה שלנו ומאיכותה. חסר בשעות שינה משפיע לרעה על צבע העור. אנו גם נראים מקומטים יותר כאשר חסרות לנו שעות שינה.

מחקרים מראים שאנשים שישנים לא טוב נוטים יותר להשמנה. הורמון הגדילה אשר מווסת את הפצת השומן בגוף, מופרש בעיקר בזמן השינה. לכן כאשר אין שינה מספקת יש לכך השלכות על השמנה. מבחינה סטטיסטית, אנשים הישנים 4 שעות ביום, יש להם 74% סיכוי להיות שמנים יותר מהאנשים אשר ישנים 7-9 שעות ביממה. אנשים הישנים 5 שעות ביום, הסיכוי שלהם להשמין הוא 50% יותר מהישנים 7-9 שעות ביממה. המצב משתפר וכאשר ישנים 6 שעות ביממה, יש 23% סיכוי להיות שמנים יותר מהישנים 7-9 שעות.

זוהי כמובן סטטיסטיקה יבשה. לכל אחד מאיתנו נחוצות מספר אחר של שעות שינה. לחלק מאיתנו מספיקות בהחלט 4 שעות שינה, ואנו מתפקדים נפלא. אחרים נזקקים ל 10 שעות שינה. חשוב מאד להסתמך על ההרגשה האישית שלנו אשר תספר לנו כמה שעות שינה אנו צריכים. אם התעוררת ללא שעון ואתה מרגיש ערני בבוקר ובשאר היום, סימן שהיתה לך שינה טובה. אם לעומת זאת, אתה נחלש ומתעייף בקלות לאחר זמן קצר, או שקמת בבוקר עייף, השינה שלך היתה לא מספקת. ייתכן שלא ישנת מספיק שעות או שהשינה לא היתה עמוקה דיה.

כדי לשפר את השינה אפשר להיעזר בשיטות טיפול או הירגעות שונות כגון:

  • היפנוזה
  • מדיטציה ופרקי זמן של הירגעות במשך היום ולפני השינה
  • הומאופתיה קלאסית אשר מטפלת בבעיית השינה ובבעיות האחרות שיש לך בו זמנית
  • ושיטות נוספות.

לשיפור השינה כדאי:

  • להקפיד על זמני שינה קבועים : ללכת לישון בשעה קבועה ולקום בשעה קבועה. הרגל זה מפתח בגוף תגובה אוטומטית. כאשר מסגלים הרגל יש לפעול על פיו גם בסופי שבוע, ולקום בשעה שקבעת מראש גם אם אתה רוצה להתכרבל עוד קצת במיטה.

מתי כדאי לישון? כמו בנושאים רבים גם פה יש כמה דיעות. יש הטוענים שכדאי ללכת לישון כאשר מרגישים עייפות. אחרים טוענים שהשעות החשובות ביותר הן בין 2 בבוקר ל 4 בבוקר, ושכדאי מאד להיות במצב שינה לפחות מ 11 בלילה ועד 5 בבוקר.

  • מומלץ לא לעסוק בפעילות מעוררת לפני השינה. מומלץ לא לצפות בסרטי פעולה או סרטי אימה. הרגישים לסרטים אלו – כדאי שלא יצפו בהם כלל, אם לפי נסיונם זה יכול לגרום להם לילה לא שקט.
  • מזון מתוק מעורר לכן רצוי לא לאכול סוכר לפני השינה.
  • מקלחת או אמבטיה חמה לפני השינה יכולה להרגיע. אפשר להוסיף למי האמבטיה 2 כפות מלח ים גס (לא המלח המנכר בסופר, אלא מלח ים אטלנטי אפור מחנות טבע) ו 8 טיפות של שמן לבנדר, או אשכולית, או גרניום, או שמן אחר שהריח שלו מרגיע אתכם. 15 דקות באמבטיה חמה מרגיעות ביותר. (זהירות : יש להימנע מאמבטיה חמה או מקלחת חמה באם יש לך לחץ דם גבוה! )
  • ארוחת הערב: כדאי לא לאכול את ארוחת הערב סמוך מדי לשעת השינה. 3 שעות מרווח בין הארוחה והשינה יקלו על ההרדמות. אם לא הספקת לרכול ארוחת ערב ועילך ללכת לישון אכול ארוחה קלה, ירקות ופירות, אך לא פירות מתוקים מדי או חמוצים.
  • בחר מצעים בצבע מרגיע. אדום הוא צבע מעורר ולכן לא מומלץ. יש המעדיפים ירוק או כחול.
  • ישנת סוגי תה או תמציות ריח שמרגיעות כמו תה קמומליל, או מליסה. אפשר לטפטף טיפת שמן לבנדר על צלחת בחדר.
  • תרופת סבתא ידועה היא שתיית כוס חלב חם עם דבש. לא בדקתי האם זה עוזר.

במקרה שאף אחת מהעצות הנ"ל לא מתאימה לך או לא עזרה לך, אני ממליצה לך להיעזר בריפוי אלטרנטיבי שתמצא שהוא המתאים לך ביותר. ישנן שיטות רבות שיכולות לעזור לפני הפניה לתרופות הכימיות. ההומאופתיה הקלאסית יכולה לעזור וישנן ודאי גם שיטות אחרות. חשוב ביותר להתחיל לישון טוב כדי למנוע נזק לגוף.

לחץ ליצירת קשר

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב מתח, לחץ, חרדה, דימוי עצמי נמוך או חוסר ביטחון עצמי, דיכאון, כעס ועוד. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה בכאב, רגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה שוכחים המתחים ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את המסר מחבר?

רוצה לקבל את כל המסרים שלנו בסדרת " 10 טיפים לשיפור הבריאות " ?

מלא את הפרטים פה למטה – והטיפים בדרך אליך!


 

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
אני שומרת על פרטיותך ולעולם לא אמסור את פרטיך לאף אחד!

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *