הפחתת מתח ולחץ – טיפ 12 – הכרת הטוב

טיפ 12

הכרת תודה

להפחתת המתח דרך הלב

אם אתה במתח, אתה חווה עומס כל רגע ורגע. העומס מעסיק אותך וכל תשומת הלב שלך נתונה אליו. חלק מהחוויות הנעימות של החיים עוברות "לידך" ואינך חווה את ההנאה שבהן. עלינו להחזיר את תשומת הלב להנאה, לחוויות החיוביות שבחיינו, באופן מכוון. אימון בהכרת תודה היא דרך מצויינת לשם כך, ואפשר ללמוד אותה בקלות. אני בטוחה שכבר שמעת על השיטה הזאת. משתמשים בה בקבוצות ריפוי שונות אך פה נלמד דרך קצת שונה מהדרך המוכרת. זה הזמן להבין כמה עוצמה וכוח ריפוי יש בהכרת תודה.

מחקרים הוכיחו שהכרת הטוב מעוררת שינויים כימיים בגוף, מקטינה מתחים ומרגיעה.

התרגיל פשוט ואפשר לתרגל כבר עכשיו:

  • עצמו עיניים.
  • הסבו תשומת ליבכם לאיזור הלב.
  • שימו יד ימין על איזור הלב (או דמיינו את יד ימין על הלב – אם אתם בחברה ואינכם יכולים ממש לשים את היד)
  • דמיינו חום נעים נובע וקורן מאיזור הלב וממרכז החזה. הישארו בתחושה זאת דקה או שתיים.
  • עכשיו הסבו את תשומת לבכם למשהו שאתם מודים על שהוא קיים בחייכם, או מעריכים אותו. לכל אחד יש דבר כזה, קטן או גדול. אפשר לחשוב על דבר אחד או כמה דברים (בריאות, משפחה, עבודה, בית, יום יפה, אדם שהכרתם – כל דבר). אם זהו דבר שבאמת אתם שמחים בו , המחשבה עליותעורר אצלכם חיוך ספונטאני וחום מאיזור החזה. זכרו סימנים אלו. כשהם יעלו תדעו שהמחשבה שאכן אתם חושבים על משהו חיובי בחייכם.

האם לא נוח לכם עם המחשבה הנעימה שעברה בראשכם? כן, לא כל החוויות הנעימות הן מחשבות על המשפחה. לפעמים זאת תהיה מחשבה על מבט מבין באוטובוס, על מילה טובה מהקופאית בסופר, על ילד מחייך בצומת. רגעים קטנים שקיימים בחיינו. כולם נכונים ותודה על כל רגע כזה.

החוויה הזאת שאתם משחזרים כרגע, משנה את הכימיה בגופכם. השארו עם הזיכרון של האירוע הנעים, עם הרגשת החום המתפשט בחזה ועם החיוך שעלה, ככל שתוכלו, למשך דקות ארוכות או יותר. ככל שהזמן ארוך כך ההשפעה מיטיבה.

תרגלו לעיתים קרובות ככל האפשר, כדי שתוכלו בעת שתרצו להכנס לחוויה החיובית הזאת והמבריאה בשניה.

תרגיל זה נותן לכם הזדמנות להקטנה המתח והלחץ בחייך – השתמשו בו!

קרא על הומאופתיה לטיפול במצבי מתח או לחץ

ניפגש בטיפ הבא.

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב מתח או לחץ, חרדה, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, דיכאון או כעס ועוד. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה ב כאב, רגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה שוכחים המתחים ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את הקישור לטיפ הזה מחבר?

הרשם פה למטה והטיפים בדרך אליך:

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה

אני לוקחת את הפרטיות שלך ברצינות
אני מתחייבת שלא להעביר את כתובת המייל שלך או כל פרט אחר לשום גורם!
איילת גושן, הומיאופתיה קלאסית

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *