הפחתת מתח ולחץ – טיפ 9 – הבאת מטלית וסבון?

יש רשימה?

מתחילים לנקות את העומס במוח!

חלק 2 של טיפ 8

זהו לא טיפ קטן. זהו שיעור ענק. למי מכם שתהיה מספיק מוטיבציה ללמוד אותו ולתרגל, מצפה נינוחות ושקט בראש. אל תדאגו, לא הכל בבת אחת. לאט לאט. כדי להביא דברים בשם אומרם (ולהביא גאולה לעולם?) אציין שלמדתי את הטיפ הזה מנטלי בן דוד, אשר מלמדת אותו בצורה הרבה יותר מפורטת.

ראשית אני רוצה שתרשמו על ניר את כל התכונות הטובות שלכם. אל תצטנעו. אתן לכם דוגמאות לתכונות טובות רק כדי להזכיר : חברותיות, מנהיגות, כושר ביטוי, כושר כתיבה, נדיבות, יצירתיות, הקשבה, זריזות, מעשיות, רוחניות, שאפתנות, אצילות, עממיות, חברותיות, – ויש עוד תכונות רבות

נניח שהמשימה החשובה ביותר שרשמתי לי היא שיפור החינוך באפריקה, או פתרון בעיית האיידס. נניח שאלו הבעיות שמטרידות את מנוחתי כל הזמן. האם זה אפשרי שאפתור את הבעיות האלו מהר ואנקה את מוחי מהטירדה הזאת? אני לא יודעת. יש מי שזה אפשרי בשבילו, ויש מי שזה ייקח לו קצת זמן.

האם יש משהו פשוט וזריז שאפשר לעשות היום או מחר? קבעו ביומן זמן לעשות את הדבר הפשוט ההוא.

חלק מהמשימות שכתובות בדף שלכם מחכות לביצוע כבר זמן רב, לעיתים חודשים או שנים. יש לכך וודאי סיבה. במסגרת טיפ הזה לא נוכל להעמיק בכך אבל ננסה לפתור מה שאפשר יהיה ולהיפתר מכמה עומס שאפשר. את השאר נעשה במסגרת אחרת.

אז בואו נבדוק לגבי כל מטלה, לגבי כל שורת משימה בפנקס שלנו, מה ואיך עלינו לפעול.

עברו על הרשימה. בחרו משימה שהיא לדעתכם קלה יחסית לביצוע, או דחופה מאד.

שבו במקום נוח. עצמו עיניים והרגעו. אפשר לחשוב על המקום הרגוע שלכם. לנשום באיטיות ולהתבונן בנשימה. שבו כך מספר דקות. אח"כ פיקחו עיניים. התבוננות ברשימה ובחרו את אחת המשימות. שאלו את עצמכם:

  1. האם אני יכול לבצע את המשימה הזאת? האם היא במסגרת היכולת שלי כרגע?
  2. מהן התכונות שלי, שקיימות בי, שיכולות לעזור לי בביצוע המשימה.
  3. מהן הפעולות שמתאימות לי, לאופי שלי, לכשרונות שלי, שאני יכולה לעשות כדי לפתור את המשימה שלפני.

נשמו ברוגע וראו אם איזה עולה לתודעה פתרון. כאשר יעלה פתרון, רשמו את המועד ואת הדרך שבו תטפלו במשימה.

אין צורך לשבת זמן רב. כל יום או יומיים הקדישו כמה דקות לקבוע את מועד פתרון המשימות ופנו לשם כך זמן ביומן. כשהרשימה תתחיל להצטמק תרגישו הקלה משמעותית בעומס שיש לכם בראש. את ניקוי המטלות יש להמשיך לעשות כל הזמן. בחודשים הראשונים תנקו משימות שהצטברו. לאחר שהכל ייפתר תנקו מדי פעם משימות "טריות" שנוספו.

קרא על טיפול בעזרת הומאופתיה בבעיית מתח או לחץ

***

התקשרו להתייעץ, חינם, ללא התחייבות, או לקבוע פגישה

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  או צרו קשר

הפחתת מתח ולחץ – טיפ 10 – הסובלים בשתיקה לא יקצרו שום שיבולת

התגובות שלכם בפייסבוק:

1 Response to הפחתת מתח ולחץ – טיפ 9 – הבאת מטלית וסבון?

  1. מאת דפנה‏:

    מדהים
    מכירה את השיטה. כל פעם שאני ממש עושה ניקיון בארונות, מקררים וכו' עושה אותו דבר אצלי בראש.
    השיטה באמת עובדת מצויין.
    תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.