הפחתת מתח ולחץ – טיפ 6 – מקום מרגיע

דמיין מקלחת חמה שוטפת את המתח

דמיין מקום מרגיע

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

נשים – הקטע הבא הוא בלשון נקבה. לחצנה על המשולש להפעלה

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

גברים – הקטע הבא הוא בלשון זכר. לחצו על המשולש להפעלה

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

מוחנו לא מבדיל בין דמיון ומציאות. אם הדמיון מפורט ואם הוא חי (כמעט) כמו המציאות, המוח חושב שזוהי המציאות ממש. ספורטאי האולימפיאדה משתמשים בתכונה זאת של המוח באימוני הספורט. לפני שהספורטאית לומדת תרגיל חדש על המקבילים היא מדמיינת כל תנועה ותנועה בתרגיל החדש. היא מדמיינת את הגוף שלה משלים את התרגיל בהצלחה כאילו כבר עשתה אותו מאות פעמים. ככל שהיא מדמיינת יותר מפורט ובצורה חיה את התמונה, כך מוחה לומד את התנועה. לאחר דמיון כזה נסלל במוח שביל שלא היה בו קודם ואשר "יודע" את התרגיל. כשהיא תעלה לראשונה על המקבילים לבצע תרגיל חדש, אם היא למדה אותו קודם בדמיונה, מוחה כבר מכיר את התרגיל, והאימון לא מתחיל מאפס.

נשתמש בתכונה הזאת של המוח.

דמיינו מקום שנעים לכם בו.

האם המקום שנעים לך הוא חוף הים? ריח המים, שמש נעימה, חול רך וחם, קול הגלים.

האם המקום הנעים לך הוא בחורשה בין העצים? רקפת מתחת לסלע. עצי אורן. מרחוק שומעים ציוץ ציפורים. שמש נעימה מניעה את ענפי העצים.

אולי נעים לך בשדה פרחים פתוח, או על צלע ההר במדבר.

דמיין במפורט ככל שתוכל את המקום האהוב עליך. המקום הכי מרגיע שלך. דמיין את כל הקולות שאתה שומע. דמיין את הריחות. חוש את הרוח הנעימה או השמש. עצום עיניים וקח לך כמה דקות לדמיין את המקום בפרוט רב ככל האפשר. נסה בכל פעם להוסיף עוד פרט לתמונה. הקדש לכך כמה דקות.

חזור על הדמיון הזה פעם או מספר פעמים ביום. תמונה זאת תגרו רודע בגופך. מאוחר יותר באחד הטיפים הבאים נשתמש בדמיון הזה ונעצים את הרוגע.

ועוד דמיון אחד:

מכיר את התחושה הרגועה הזאת אחרי מקלחת טובה? לא, אני לא מתכוונת למקלחת זריזה לפני שאתה רץ לעבודה. אני מתכוונת למקלחת מפנקת חמה וארוכה, או אמבטיה. רוב האנשים מרגישים נינוחות אחרי אמבטיה או מקלחת כזאת.  דמיין לרגע אמבטיה עם מלח אמבטיה טוב ועם כמה טיפות של שמן אתרי נעים, נרות, מוסיקה נעימה, או מקלחת חמה וארוכה. הרבה זמן לא עשית אמבטיה כזאת או מקלחת כזאת? בדמיון אין צורך לחסוך במים. אתה מכיר את החוויה, אתה יכול לדמיין את התחושה הרגועה והנינוחה. שב עם עצמך כמה דקות. עצום עיניים. דמיין את עצמך עושה מקלחת חמה ונעימה ודמיין את המים החמים שוטפים ממך את המתח. או דמין עצמך נרגע באמבטיה חמה. דמיין את ריח הסבון או השמן האתרי. ראה בדמיונך את כל השרירים מתרפים והחום הנעים מרגיע כל תא ותא בגופך.

לחץ או מתח – קרא על טיפול הומאופתי במצב לחץ נפשי, מתח

ניפגש בקרוב מאד בטיפ הבא.

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב מתח או לחץ, חרדה, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, דיכאון או כעס ועוד. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה ב כאב, רגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה שוכחים המתחים ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את הקישור לטיפ הזה מחבר?

הרשם פה למטה והטיפים בדרך אליך:

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה

אני לוקחת את הפרטיות שלך ברצינות
אני מתחייבת שלא להעביר את כתובת המייל שלך או כל פרט אחר לשום גורם!
איילת גושן, הומיאופתיה קלאסית

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *