חרדה והתקפי פאניקה – טיפ 2 – הקשב לעצמך

טיפ 2

  • להקשיב לגוף, לרגשות

  • הירגעות אינה תמיד הפתרון

  • חשוב לנוח

בדרך כלל מומלץ לאנשים עם חרדות ללמוד טכניקות להירגעות. גם אנו, בטיפים אלה, נביא בפניך טכניקות ותרגילים שבעזרתם תוכל להירגע כשתהיה בתוך התקף פאניקה, וגם למנוע חרדות או התקפים בעתיד. אבל, לא תמיד הירגעות מונעת חרדות. לעיתים ההיפך הוא הנכון.

מתח ולחץ הם לפעמים מנגנוני הגנה של האדם. במקרים אלו משמשים הלחץ והמתח כדי למנוע מחשבות לא טובות או חרדות. אדם כזה מחזיק עצמי במתח קבוע ולעיתים בעשייה בלתי פוסקת, כדי למנוע את המחשבות אשר מציקות לו, ואת החרדות.

אנשים אשר הלחץ בשבילם הוא שסתום למחשבות, ואשר יקטינו את הלחץ הזה, עלולים להרגיש שכל הסכרים נפתחים. עליך להבין זאת כדי לא להיבהל. אם תהיה פחות במתח או בלחץ, בעקבות תרגול, אתה עשוי, להרגיש הצפה של רגשות. הצפה זאת תראה לך מפחידה. ההרגשה תהיה שבמקום "להירגע" קורה ההיפך הגמור. אל דאגה. כך אתה בנוי ואתה בדרך להכיר את עצמך טוב יותר. הכרות מחודשת זאת תהיה לך לתועלת רבה.

הקשב לעצמך – הקשב לקולות הפנימיים:

נסה לא "להשתיק" את הרגשות הגואים בך אלא להקשיב להם. להקשיב להם כאילו חבר מדבר אליך. מה הוא אומר לך? אל תכעס עליו, הוא חבר והוא במצוקה. מה הוא אומר? תן לקולות החוששים לדבר איתך ותן לעצמך הרגשה של "זה בסדר" כמו שעושים עם חבר. "זה בסדר" שאני מרגיש כך. אני עכשיו מבין מה אני מרגיש. תודה על כך שגופי מדבר איתי ומספר לי על הרגשותיו.

אם קשה לך להיות לבד עם הרגשות, מצא תמיכה. יש מי שיכול לדבר עם חבר או חברה, או להיות בקבוצת תמיכה. אפשר גם להיעזר בתמיכה מקצועית, במיוחד אם קשה לך לשוחח על נושאים אישיים ורגשות עם אנשים הקרובים לך. חשוב מאד שתדבר על מה שאתה מרגיש.

אנו מתחילים מסע של הכרות מחודשת עם עצמנו. הקשבה בלי ביקורת. הקשבה. כמו שמקשיבים לילד או לחבר. הקשבה והנהון. בסדר. אני מבין.

ראשית – לנוח!

אפשר לעצמך לנוח. 5 דקות, 5 שעות או חמישה ימים. אתה זקוק לפסק זמן. זמן לעצמך. אתה לא חייב להיות "שם" בתוך הסיטואציה כל רגע ורגע. הקל על עצמך ותן לעצמך להיות פחות מושלם. זה לטובתך. כרגע אתה לומד את הצרכים האמיתיים שלך. אתה יכול לצאת לרגע החוצה.

אני יודעת. אתה בוודאי מעקם פרצוף כרגע. על מה היא מדברת? אני לא יכול לצאת באמצע הישיבה לכמה דקות. מה זה הקשקוש הזה? אני חייב להיות שם כל רגע וזהו.

זוהי הבריאות שלך שאנחנו מדברים עליה כרגע, זוכר?

אנו כרגע לומדים להקשיב לגוף. מסתבר שיש לך חרדות. האם תנסה באמת לנהוג עם עצמך בקצת פחות קשיחות? קשה לפעמים לעצור. יהיה צורך להתחיל לחלק את האחריות עם הסובבים אותך ולהתחיל לסמוך גם עליהם.

למשל, אולי את אמא, וגם עובדת. אולי העול של הבית נופל עליך לבד, ובנוסף את צריכה להיות בסדר בעבודה. לפעמים הילדים חולים, לא נעים לך מהבוס. גם בעלך עובד קשה כדי להביא פרנסה הביתה, מבוקר עד לילה. אז גם ממנו את לא מבקשת עזרה. את ב"פול גאז" כל היום.

ובכן, לך זה לא מתאים, למרות שעד עכשיו נהגת כך. עלייך להתחיל לפזר סמכויות, לפחות לתקופה מסויימת. לא ליום יומיים. את חייבת להכיר בכך שאת זקוקה לקצת מנוחה. את צריכה פסק זמן מדי פעם.

האם תסכים/תסכימי לחלק קצת את המטלות ולבקש עזרה?

האם תקחי מדי פעם כמה דקות מנוחה?

האם תקח מדי פעם כמה שעות מנוחה?

וכמה ימי מנוחה?

זה חשוב לך !!

ולא לשכוח – הכי חשוב – הקשבה!

הקשבה היא חשובה בכל מקרה. אם תבחר גם להיות בטיפול הומאופתי, אנו נתאים לך הכנה הומאופתית אשר תפתור ותפחית את החרדה, ובמקביל תפחית את המחשבות הבלתי פוסקות, וגם את המתח והלחץ. בטיפול הומאופתי משתפרים במקביל כל הרכבי הבעיה.

ניפגש בקרוב מאד בטיפ הבא.

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב חרדה, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, מתח או לחץ, דיכאון או כעס ועוד. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה ב כאב, רגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה משתפר הדימוי העצמי, ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את הקישור לטיפ הזה מחבר?

הרשם פה למטה ותוכל לקבל את כל הטיפים למייל שלך:

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
אני לוקחת את הפרטיות שלך ברצינות
אני מתחייבת שלא להעביר את כתובת המייל שלך או כל פרט אחר לשום גורם!
איילת גושן, הומיאופתיה קלאסית



התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *