חרדה והתקפי פאניקה – טיפ 6 – בזמן התקף

טיפ 6

הסחת הדעת בזמן התקף

בזמן התקף חרדה אנו בפחד אימה! נדמה לנו שעוד רגע נמות! אבל  זאת כמובן לא האמת. אפשר ללמוד לנטרל את החרדה. אם תתרגל ניטרול חרדה שוב ושוב, לא בזמן התקף פאניקה, אלא בזמן רוגע יחסי, לפני החרדה עצמה. אחרי תרגול תוכל להשתשתמש בטכניקות האלו כבר בתחילת התקף חרדה. יהיה בידיך כלי שעוזר, שתוכל להפעיל אותו כמעט אוטומטית, והמתח שלך יפחת.

בזמן התקף חרדה עלינו:

  1. לנשום נשימה מרגיעה כפי שתרגלנו באחד הטיפים הקודמים.
  2. לפעול בדרכים מסיחות דעת.

2 הטקטיקות האלו יפחיתו את עוצמת ההתקף ויסיימו אותו מהר יותר.

פעולות מסיחות דעת הן:

  • להתיז מים על הפנים. זה משדר מהמוח מסר להאט.
  • לנוע. לא לשבת. לצאת החוצה ולהסתובב סביב איזור המגורים ולספור את הצעדים.
  • לך בבית או בחוץ והבט על כפות רגליך איך הן נעות. לך הלוך ושוב תוך כדי מבט אל הרגליים עד שתרגע.
  • לך מרהיט לרהיט בתוך הבית ואמור בקול רם לעצמך: זאת תמונה עם נוף וסירות, זה שולחן וסביבו 6 כסאות… וכ"ו. הסתובב בכל הבית מרהיט לרהיט ואל תפסיק עד שתרגיש רגוע יותר.
  • ספור אחורה במהירות מ 100 ל 1, מהר ככל האפשר. הגעת ל 1 ? התחל מהתחלה מ 100 שוב.
  • צפה בתוכנית מצחיקה או בסרט מצחיק.
  • להאזין למוסיקה האהובה עליך בקול, ולשיר ביחד איתה.
  • הזכר לעצמך: המצב הזה תמיד הסתיים. אף פעם לא קרה לי שום דבר. זה קורה להרבה אנשים ולכולם לא קורה בסוף כלום. אני יודע מה זה וזה שום דבר.
  • קפוץ, רקוד, עשה תנועות. בלבל את עצמך בכל מני דברים מצחיקים (תנועות, קולות(.
  • דבר עם מישהו בטלפון. אל תזכיר את החרדה. דברו על משהו אחר.
  • בלילה, צא מהמיטה. אכול תפוח. הסתובב בבית ואל תשב. תנועה מקלה.

כדי לתרגל הסחות דעת שונות לפני שיש התקף, כדי שפעולות אלו יבואו לך בטבעיות כשתזדקק להן.

עשה אותן בו זמנית – אם תוכל. למשל לך מרהיט לרהיט בבית. בזמן התנועה עשה כל מני דברים מצחיקים וכשתגיע לרהיט אמור "זוהי כורסא" והמשך לרהיט הבא. זה נשמע קצת משונה אבל זה עובד!

ניפגש בקרוב בטיפ הבא.

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב חרדה, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, מתח או לחץ, דיכאון או כעס ועוד. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה ב כאב, רגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה משתפר הדימוי העצמי, ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את הקישור לטיפ הזה מחבר?

הרשם פה למטה ותוכל לקבל את כל הטיפים למייל שלך:

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה

אני לוקחת את הפרטיות שלך ברצינות

אני מתחייבת שלא להעביר את כתובת המייל שלך או כל פרט אחר לשום גורם!

איילת גושן, הומיאופתיה קלאסית

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *