7 טיפים לשיפור דימוי עצמי וביטחון עצמי

שיפור דימוי עצמי, ביטחון והערכה עצמית – 7 טיפים:

  • האם בכל פעם שאתה צריך לעמוד מול קהל, אתה מתמלא חשש ולא בטוח שמבינים מה שאתה אומר?
  • האם בכל פגישה עם אדם שאתה רוצה להכיר טוב יותר, אתה חושב "האם אני אומר את הדבר הנכון" ?
  • האם אתה מתלבט אם לצאת ולהיות בחברה כי לפעמים זה גורם לך מתח?

אם ענית כן על אחת השאלות או על חלקן, כדאי לך לשפר את הדימוי העצמי שלך והביטחון שלך.

זה אפשרי!

כשאתה בחברה, זה צריך להיות לך כיף! כשאתה נותן הרצאה, או מביע את דעתך, זה צריך לבוא לך בטבעיות. חשוב על זה. מתי אתה הכי רגוע ומשוחח בקלילות? עם האנשים שאתה מכיר היטב, הקרובים אליך. זה לא צריך להיות כל כך שונה לדבר כך מול קבוצה, או עם אדם לא מוכר.

איך זה היה בשבילך אם היתה לך אותה הרגשה נינוחה ורגועה בכל סיטואציה? איך היית מרגיש לו היתה לך  סקרנות טבעית, שאינה מהולה בחשש, לשוחח עם אותם אנשים חדשים שזה עתה פגשת, או אילו נהנית והרגשת התלהבות להגיד את מה שרצית בקבוצה גדולה של אנשים, או מול קהל?

הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי – טיפ 1

התבוננות במחשבות

הערכה עצמית נמוכה יכולה להיות מחסום לחיים מלאים ושמחים. דימוי עצמי נמוך יכול להוביל להחמצת הזדמנויות ולהרגשה שהחיים עוברים לידך.

אם ההרגשה הזאת של חוסר הערכה עצמית ממשיכה זמן רב, אפשר בטעות לחשוב שזה בלתי אפשרי להיפתר ממנה, לאמץ מחדש תבנית חיובית של מחשבה וגישה חיובית לחיים.

בעזרת הומאופתיה קלאסית ניתן לטפל בנושא הביטחון העצמי ולשפר את ההערכה העצמית, ישירות על ידי מגע בגורם העמוק לאותן הרגשות, בתוכך. בעקבות שינוי פנימי כזה תנתן לך היכולת לראות את הקורה לך באור אוביקטיבי יותר ויהיה שיפור בחייך.

נתחיל בשינוי ההערכה העצמית באמצעים נוספים שאותם נלמד ונתרגל בסדרת טיפים אלו.

הערכה עצמית נמוכה משפיעה על כל ההיבטים בחיינו. אנו נתבונן בסיבות העמוקות להערכה עצמית נמוכה וניתן לך מבט רענן על הפתרון. נביא בפניך רעיונות שיעזרו לך ליצור נקודת מבט חדשה ויספקו מזון למחשבה.

בניית ביטחון עצמי

אנשים רבים שואלים:

איך בונים ביטחון עצמי או הערכה עצמית?

האמת היא שאין לכך תשובה אחת ויחידה. נביא בסדרה זאת טיפים והדרכות. חלק מהם יתאים לך, לאופי שלך, וחלק יתאים פחות. לכל אחד מתאים תרגול שונה. התרגילים שיתאימו לך, התרגילים שתבחר/י לבצע, יעזרו לך לבנות ולשפר את הביטחון שלך.

מהי הערכה עצמית?

הערכה עצמית נמוכה היא תבנית מקובעת שלילית של מחשבה שיש לך על עצמך או על חלק מחייך. חשוב להבין שמחשבה שלילית זאת יכולה להיות מבוססת על עובדות, אבל יכולה בהחלט גם לא להיות מבוססת על עובדות. עצם העובדה שיש לך תבנית שלילית מקובעת על עצמך או על חלק מחייך, בין אם תבנית שלילית זאת מבוססת על עובדות או לא, עובדה זאת בלבד מספיקה כדי שתהיה לך הערכה עצמית נמוכה.

חלק מהאנשים חושבים שהם מכוערים, ומתפתחת אצלם הערכה עצמית נמוכה. האמת יכולה להיות שאינם מכוערים כלל, ואפילו אם אכן הם מכוערים, מדוע זה מפריע להם? הרי יש אנשים מכוערים אחרים אשר להם זה לא מפריע כלל.

הכל תלוי בתבנית הפנימית.

אם כך, בניית הערכה עצמית צריכה להתחיל ב"תיקון" התבנית הפנימית.

כאשר התבנית הפנימית תשתנה, ההערכה העצמית תשתנה באופן אוטומטי.. ההערכה העצמית נשמרת נמוכה על ידי מחשבה שלילית שחוזרת על עצמה. אם המחשבות האלו לא היו שם, ההערכה העצמית שלך היתה גבוהה.

כדי להעלות את ההערכה העצמית שלך, עליך דבר ראשון להפסיק לחשוב מחשבות שליליות.

שמעת את זה כבר פעם?

וודאי !

הרי אם יכולת כבר היית עושה זאת מזמן…

ראשית עלינו להתבונן ולהכיר במחשבות השליליות שהן השורש של ההערכה העצמית הנמוכה שלנו. ואז, אחרי שנבודד את המחשבות האלו ונטפל בהן, בניית ההערכה העצמית תהייה טבעית.

הדלק המניע את ההערכה העצמית הנמוכה הן המחשבות השליליות. צריך לנתק את הדלק הזה תחילה.

טיפ מספר 2זה אפשרי!

***

התקשרו להתייעץ, חינם, ללא התחייבות, או לקבוע פגישה

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  או צרו קשר

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי, או בחיי אדם קרוב - מה הענין שמפריע? (אפשר לבחור גם כמה אפשרויות)

View Results

Loading ... Loading ...

התגובות שלכם בפייסבוק:

6 Responses to 7 טיפים לשיפור דימוי עצמי וביטחון עצמי

  1. מאת דפנה‏:

    כל הכבוד איילת על האתר המקסים.
    מהתרשמות ראשונית אהבתי מאד מה שעשית עד עכשיו.
    לגבי הדיבור כדאי להקליט יותר ברור.
    זהו ותודה על האינפורמציה מהקורס.
    דפנה.

  2. מאת איילת גושן | הומאופתיה קלאסית‏:

    תודה דפנה,
    הקלטתי שוב – מקווה שברור יותר.
    איילת

  3. מאת אורית מזרחי‏:

    הילדה שלי בת 12 ואני חושבת שיש לה דימוי עצמי נמוך, היא ביישנית מאוד במיוחד בפני קהל וקשה לה לבטאות את עצמה בקול רם בפורום. אשמח לקבל טיפים לתרגול פתרון הבעיה. תודה

    • מאת איילת גושן | הומאופתיה קלאסית‏:

      אורית שלום,
      הטיפים פה מיועדים בדרך כלל למבוגרים, אבל אחרי שתקראי אותם
      תוכלי לבחור אם יש משהו שיכול להתאים לבת שלך.
      באופן כללי אצל ילדים אני ממליצה מיד על הומאופתיה.
      קל יותר לשפר את הדימוי העצמי על ידי עבודה "מאחורי הקלעים" כמו העבודה של הומאופתיה.
      בהצלחה!
      איילת

  4. מאת אמבט‏:

    המדובר באתר הזה מאוד מצא הן בעיניי ומקצועי מאוד.
    להתייעצות ראשונית ואם יש מקום להתערבות.

    יש לי בן מקסים ומיוחד במינו אהוב – בן 17, מוכשר, מוצלח, חברותי נעים הליכות אך שקט. אני כאם מרגישה שהוא קצת ביישן ואלרגי- התרשמות שלי. הוא מציג פרזנטציה ברמה גבוהה, מדבר ומציג את כל הפרויקט המוטל עליו מול קהל רב ובהצלחה רבה.
    לא יודעת כלל אם משהו באישיות שלו מפריע לו או רק זה הדאגות של אמא בלבד. אשמח לקבל תגובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.