לצאת מהעייפות | טיפ 4 | משקל

שמן מדי? רזה מדי? כדאי להגיע לממוצע:

גם הסובלים מהשמנת ייתר קיצונית וגם הסובלים מרזון ייתר קיצוני, מועדים לעייפות. נושא המשקל הוא נושא מדובר מאד וטעון מאוד. הרבה מאוד אנשים מרוויחים הרבה כסף מהמשקל הלא מאוזן שלנו. שיטות להפחתה במשקל, כדורים ואבקות להרזייה ולהשמנה נמכרים בכמויות ומסבים עונג רב לחשבון הבנק של רבים.

האם ידעת ש95% מהיורדים במשקל לא מצליחים לשמור על משקל מאוזן לאורך זמן? זה אומר שרק 5% מהמנסים לרזות באמת מצליחים לשמור על משקל תקין לאורך שנים. סטטיסטיקה די גרועה.

בואו נדבר על עייפות:

השמנים מאוד, וגם הרזים מאד, עייפים. אנחנו רוצים להיות באמצע.

חשוב לי להתייחס למחקרים: דעו לכם (לא, אל תתעלמו) ה"מלאים", אלו שהם טיפטיפה לא דוגמנים אלא שמנמנים באופן עדין, הם הבריאים ביותר. הם מאריכים שנים וסובלים מפחות מחלות. זהו, אמרתי את זה. תרצו, תאכלו (את הרעיון) ואם תמשיכו לשאוף להיות דוגמנית מידה 6… בריאותית ונפשית זה לא ישתלם לכם בטווח הרחוק.

השאיפה היא להיות באמצע. להיות לא שמן מאוד ולא רזה מאוד.

בעולם האינסטנט שבו אנו חיים, עולם שכל דבר אנחנו חייבים להשיגו כאן ועכשיו, זה לא קל לעכל את האידאל המומלץ הזה. מצטערת, זה מה שעדיף בשבילך.

מטרה זאת רצוי שתושג לאט לאט. בהדרגה. זה כדי שתצטרפו לאותם 5% יציבים אשר שומרים על משקל מאוזן כל החיים.

בנוסף, אנחנו פה בשביל להנות ולא בשביל לסבול אז אי אפשר שהתפריט יהיה מורכב מאיסורים: את זה לא… את זה לא…. וגם את זה לא… כי זה פשוט לא יילך.

כמובן שיכולתי לכתוב עכשיו ספר, ולצערי זה לא המקום או הזמן אז אנסה על קצה המזלג.

אז עד כאן כמה רעיונות שיש לעכל ולהפנים:

  • אני רוצה להיות במשקל ממוצע, באמצע, לא שמן, לא רזה. מלא באופן עדין זה בסדר.
  • אני רוצה לאכול גם דברים טעימים
  • אני רוצה להיות חיוני ולא עייף
  • אני מסכים שהתהליך הזה ייקח זמן רב ואני מוכן להתחיל בצעדים קטנים ולאט

אתה שמן מדי?

אנסה להמליץ בנקודות. קחו את השינוי בהדרגה. לא צריך הכול ביום אחד. בחרו נקודה אחת והתמידו בה. הוסיפו עוד נקודה והתמידו בה. לאורך זמן תשימו לב לירידה במשקל. זה יקרה לאט לאט אבל יש לנו סבלנות נכון?

  • הוסיפו סלט אחד ליום, ובהדרגה 2 סלטים, או כמה ירקות שתאכלו באופן מפוזר: פלפל אדום, גזר, עגבניה, חסה, נבטי חמניות (זה טעים!), ואם אפשר, ואם אין לכם התנגדות עקרונית או כלכלית אז אורגאני – כך תזכו ליותר ויטמינים ופחות ריסוס לכל ירק.
  • אכלו 5-6 ארוחות קטנות ביום. 3 ארוחות קצת יותר גדולות ו-3 ארוחות קטנות. מהי ארוחה גדולה? כוס אורז או גריסים, מנה חלבונית (עוף, דג, טופו) סלט עם שמן זית. מהי ארוחה קטנה? תפוח עץ עם 6 חצאי אגוזי מלך או שורה או 2 שורות של שוקולד מריר 85% או 3 גזרים לא קלופים אורגאניים עם 6-7 שקדים. תפוח עץ כל יום זה רעיון נפלא.
  • שתו מים. שתו חליטות צמחים. שתו חליטות פירות. שתו לפעמים תה ירוק. אל תשכחו את השתיה.
  • אל תאכלו מרגרינה. מרגרינה יש בבורקס, בעוגיות ועוגות מוכנות ובהרבה בצקים מוכנים.
  • ככל שהמזון יותר מעובד הוא פחות בריא. מה זה פחות בריא? פחות מספק ערכים תזונתיים, לכן מאותת לגוף "לא קיבלתי מה שאני צריך, תן לי "עוד".
  • כל עוגה בבית אפשר לעשות עם שמן זית מכבישה קרה (אורגאני?). אני עושה זאת וזה נפלא, ויש לי ילדים שאוהבים אוכל טעים. האמינו לי, זה טעים.
  • החליפו את הקמח בבית, או את חלקו, בקמח מלא, עדיף כוסמין. החליפו חלק מהקמח בקמח טף (שממנו מכינים יוצאי אתיופיה את האינג'רה). זהו קמח בריא מאד, עתיר מינראלים. כמות הברזל שיש בו היא פי 4 מאשר בביצים ויש בו אפילו אומגה 3 – מומלץ. אני מוסיפה אותו לקמח של הלחמניות שאני מכינה לשבת – טעים!! (רוצים מתכון? אולי יום אחד אתפנה גם לזה)
  • לאט לאט – זוכרים? גם לי זה לוקח שנים. אני לא מ"הדקיקים" האלה. זהו תהליך נעים שלוקח זמן. לכו איתי יד ביד. הכוון חשוב. המטרה תגיע בסוף.
  • אכילה רגשית: שמעת על זה? הרבה מבעלי המשקל העודף אוכלים כשהם עצובים, כשהם כועסים, כשכואב להם, כשהם שמחים… בקיצור, קשה להם לחוות את הרגשות, וכדי "לכבות" את הרגש הם אוכלים ומטשטשים את עצמם. ההתמודדות עם אכילה רגשית היא פרוייקט ארוך וצומחים בו מאוד – הוא כדאי! בינתיים כדי לתת את הטיפ הראשון, נסו, בכל פעם כשיש רגש, לפני האכילה, לשבת עם הרגש ופשוט להרגיש אותו. מותר לאכול, אבל עוד כמה דקות. התאמנו בלהרגיש. גם הומאופתיה יכולה לעזור בתחום הרגשי.
  • בתור התחלה זה מספיק נכון?… אז לסיכום: כמה שפחות מעובד, כמה שיותר מלא, כמה שיותר "מפוזר על פני היום" וכמה שיותר צבעוני (ירקות). להרגיש ולדבר לעצמי מה אני מרגיש, איפה אני מרגיש, איך זה מרגיש. וזכרו שאתם נחמדים, תאהבו את עצמכם, אל תכעסו עליכם. הכל במתינות ותוך כדי חיבוק.

אתה רזה מדי?

נכון, זאת בעיה. זה יכול לגרום לעייפות. השרירים חלשים ואין מספיק אנרגיה. חלק מהאנשים פשוט לא מתעניינים באוכל. אני לא מדברת על אנורקסיה שבה האדם החליט לא לאכול מתוך מחשבה חולנית שעליו לרזות לרמות מוגזמות ושלעולם אינו מספיק רזה. אני מדברת על אנשים שאוכל הוא לא הנאה בשבילהם. הם אוכלים מתוך כורח. אני יכולה לנחש שחלק מהאנשים האלו גם לא נהנים מדברים אחרים בחיים, אבל כמובן שזה לא נכון לכולם. אם בכל זאת, למרות חוסר התשוקה לאוכל, אתה מצליח לשמור על משקל בריא, זה בסדר. אם לא, כדאי להתחיל פעילות גופנית מתונה שתעודד אכילה. המצב הבריא הוא שאדם נהנה מאוכל ואינו רוצה להמשיך לאכול כשהוא שבע. אפשר לעזור לאיזון הזה בעזרת הומאופתיה.

יש גם אנשים שאוכלים הרבה אבל חילוף החומרים שלהם מהיר מאוד, או שהגוף שלהם "מוציא" כל מה שהוא "מכניס". זוהי בעיה שיש לטפל בה ואפשר לנסות לעשות זאת בעזרת הומאופתיה.

ניסית את כל הנ"ל וזה לא עובד?

הומאופתיה לא "תרזה" אותך או "תשמין" אותך אבל אולי תפתור לך מקצת מהמחשבות, מקצת המגבלות הגופניות, מקצת ה"תקיעויות" אשר מונעות ממך להגיע למשקל הרצוי.

בהצלחה!

לחץ ליצירת קשר

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי המעוררת וממריצה את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. בשיטה זאת מתרפאים במקביל הקשיים הגופניים, הרגשיים והמנטאליים הקיימים באדם. מבחינה רגשית מטפלת ההומאופתיה הקלאסית ב מתח או לחץ, חרדה, דימוי עצמי נמוך או חוסר ביטחון עצמי, דיכאון או כעס. מבחינה גופנית מטפלת ההומאופתיה בכאב, ברגישות, אלרגיה וכדומה. הומאופתיה מטפלת גם בקשיים מנטאליים. בזמן הטיפול ההומאופתי נבחרת עבור האדם ההכנה ההומאופתית המתאימה לו ואשר מחזירה את גופו לאיזון. כתוצאה מאיזון זה שוכחים המתחים ומתרפא במקביל כל קושי אחר שיש לאדם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

קיבלת את המסר מחבר?

רוצה לקבל את כל המסרים שלנו בסדרת " טיפים לשיפור העייפות " ?

מלא את הפרטים פה למטה – והטיפים בדרך אליך!


 

דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה

>

אני שומרת על פרטיותך ולעולם לא אמסור את פרטיך לאף אחד!

התגובות שלכם בפייסבוק:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *