12 טיפים להפחתת מתח ולחץ

פחות לחץ ומתח

בסקר פנימי שערכנו בתוך האתר, הסתבר שרובנו סובלים ממתח.

האם גם את/ה אחד מאותם אנשים? אולי יש לך חבר או בן משפחה במתח?

מתח הוא אחד מגורמי המחלות המשמעותיים בעולם המודרני.

מחלות רבות כגון סכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ ואחרות, הן תוצאה של מתח.

הומאופתיה קלאסית פותרת את המתח בעזרת התאמת הכנה הומאופתית בדיוק בשבילך.

עוד לפני הטיפול ההומאופתי, תוכל בעזרת 12 הטיפים הבאים,

לעשות פעולות פשוטות כדי להקטין את המתח שאת/ה נמצא/ת בו.

טיפ 1 – מאיפה הוא בא המתח הזה?

מהו המנגנון בגוף שמאפשר מתח?

מהם המצבים בחיים שגורמים מתח?

קצת מתח זה טוב, הרבה מתח זה רע:

מתח משמש בגופנו מקור אנרגיה, ולכן, אנשים במתח נראים לעיתים מלאי אנרגיה והם חשים בעלי מוטבציה. מתח בריא הוא מעט המתח שדוחף אותנו ללמוד לבחינה, להתכונן לפגישה בעבודה. כשהוא בא במינון מתון הוא מומלץ.

הבעיה מתחילה בשני מצבים:

  • חלק מאיתנו מגיבים בייתר, ונכנסים למתח יותר מהנדרש, מפעולות יומיומיות פשוטות, כמו ארוחת ערב קצת יותר חגיגית, הילד מאחר לחזור, הצגת נושא מול קבוצה בעבודה.
  • עוד מתח קטן ועוד מתח קטן ועוד מתח קטן גורם לעוד חלק מאיתנו להתחיל להרגיש שזה כבר יותר מדי.

עומס בלתי פוסק כזה, לאורך זמן,  משפיע לרעה על בריאותנו. בשלב הזה, המתח כבר אינו מקור אנרגיה. אנשים שהיו מתוחים מדי, פעילים מאד ואנרגטיים במשך תקופה ארוכה, יכולים גם להגיע לקיצוניות השניה של אפאטיה, חוסר יכולת לפעול ודיכאון. באם המתח אינו משפיע באופן גלוי על מצבם הנפשי, הוא עוצר את פעולתם דרך הגוף, דרך כאב או מחלה אחרת אשר מפסיקה את המרוץ שלהם.

מהו המנגנון הגופני של המתח?

אנחנו שייכים לממלכת החי ונולדנו עם היכולת לזהות סכנה. מהי סכנה בעולם החי? אריה שמופיע פתאום! החיה מזהה את הסכנה, כל השרירים נדרכים, הלב פועם במהירות כדי לספק את כל הדם שנדרש, והחיה, שהיא עכשיו בשיא הריכוז שלה, יכולה להילחם, או לברוח. זוהי תגובה אינסטנקטיבית סוערת.

ובכן, אנחנו כבר לא נלחמים בנמרים, וגם לא יוצא לנו לברוח מאיזה דוב או שניים ברחוב, אבל המנגנון הגופני שמכניס אותנו לדריכות נשאר, קיים, ופועל בדיוק כמו פעם במצבי לחץ יומיומיים.

כאשר אנחנו במתח או בלחץ, מופרש בגופנו אותו הורמון המפעיל את המצב fight-or-flight  של "להילחם או לברוח". אנו מרגישים בתוכנו (כמעט) כאילו פגשנו פתאום אריה, נדרכים ומרוכזים במשימה הענקית שלפנינו.

לעיתים נדירות עדיין קיימים מצבי סיכון אמיתיים כאלה בחיינו. למשל במצב חרום שבו אנו עשויים למצוא עצמנו מול מכונית דוהרת. במצב חרום כזה, שבו עלינו להיות בריכוז מקסימאלי כדי פשוט לא למות, טוב שקיים המנגנון של "להילחם או לברוח".  החושים שלנו צריכים להתחדד מאד ואנו אמורים להידרך ולפעול מיד.

לצערנו, חלק מאיתנו נמצאים במצב של "הילחם או ברח" לאורך כל היממה, כתוצאה מאירועים שאינם מסכני חיים. העולם המודרני מספק לנו אירועים כאלו בשפע, קטנים וגדולים. כתוצאה מכך אנו מפתחים חרדות וגופנו נחלש.

המצבים היומיומיים הקטנים השכיחים שגורמים למתח:

צריך לדחוס המון משימות במעט זמן, צריך לעבוד לפחות בשתי משרות מלאות: הבית והעבודה, צריך לדאוג לעצמי, להתקדמות שלי, לדור הצעיר – הילדים, לדור המבוגר – ההורים, ולבן/בת הזוג, אחריות כלכלית… לא חסר.

האירועים הגדולים השכיחים שגורמים למתח בעולם המודרני:

  • מוות של בן/בת זוג
  • גירושין או פרידה
  • חשש מעונש או ריצוי עונש
  • מוות של בן משפחה קרוב
  • מחלה
  • נישואין (כן, גם אירועים נעימים גורמים מתח!)
  • פיטורין
  • פרישה מעבודה

המנגנון ברור, הסיבות ברורות, ועכשיו לפתרונות:

תוכל/י לקרוא אחד אחרי השני את כל הטיפים, לאט לאט, ולנסות להתבונן במידע ולעשות שינויים בחייך.

הפחתת מתח ולחץ – טיפ 2 – נשימה

***

התקשרו להתייעץ, חינם, ללא התחייבות, או לקבוע פגישה

הומאופתיה יוצרת שינוי: בריאות בגוף ובנפש!

בואו נדבר: איילת גושן 050-2070766  או צרו קשר

תוכל/י למלא את הסקר הבא ולצפות בהצבעה של כולנו:

מה הייתי רוצה לשפר בעצמי או בחיי, או בחיי אדם קרוב - מה הענין שמפריע? (אפשר לבחור גם כמה אפשרויות)

View Results

Loading ... Loading ...

התגובות שלכם בפייסבוק:

2 Responses to 12 טיפים להפחתת מתח ולחץ

  1. מאת סיגלית‏:

    שלום לך,שמי סיגלית משעלי בת 50 מעפולה.אני אם יחידנית לתמר בת 17.עובדת בניקיון בתים.
    "המחלה" שלי היא חוסר הערכה עצמית ,חוסר אמון ביכולות שלי..בגלל הילדות שעברתי במשפחה שלי.
    הייתי לוקחת כדורים פסיכיאטריים במשך 14 שנה אבל כמובן שהם לא פתרו את הקושי.
    ניסיתי בכוחות עצמי 3 פעמים להפסיק וזה היה בלתי נסבל עד גיהנום..
    בנובמבר2018 קיבלתי שוב אומץ ופניתי לרופאה אלטרנטיבית שנתנה לי שורש רודיולה וקומפלקס b במקום הוייפקס.
    זה היה ניראה שחצי שנה הגמילה עוברת בשלום והייתי מאושרת מזה.אבל לפני כחודשיים החלו חרדות,דיכאון,פחדים,חוסר חשק לחיות..
    פניתי לכל מיני אפיקים לריפוי ..ובזבזתי כספים..
    ביום שלישי האחרון פניתי לאפיק ההומאופתיה.
    מצאתי זוג בעפולה שמטפל בשיטה ..
    הגעתי אליהם במצב איום..כל הגוף שלי רעד והייתי כמו משוגעת..
    למזלי ,התקשרתי אליהם ב14:00 וב 15:00 הם כבר קיבלו אותי.
    עברתי איבחון וקיבלתי רמדי וניראה לי שמתחיל שיפור ..
    יש לי שיעור עצום ללמוד בחיים,להיות בסבלנות..
    אני רוצה שהדברים יהיו עכשיו ומיד ושהתרופה תרפא אותי עכשיו!! כי אני ממש סובלת ..
    אני משתפת אותך גם מתוך הרגשה שזה מפיג את הבדידות שלי:) וגם בגלל שאת נישמעת וניראית בן אדם מאוד טוב שרוצה לעזור וגם כדי לקבל ממך חיזוק ועידוד שהדרך שבה בחרתי היא זו שתרפא אותי באמת למרות שאני עדיין בחששות ובחרדות והדיכאון עדיין כאן..
    תודה

    • מאת איילת גושן | הומאופתיה קלאסית‏:

      סיגלית יקרה,

      תודה על השיתוף.
      אני מאחלת לך בריאות שלמה!!

      איילת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.